Vihdoin voin kirjoittaa meidän elämäämme mullistavasta uutisesta tännekkin kun kaikki läheisimmät asian jo tietää. Meille tulee vauva! Aaronista tulee isoveli! Ikäeroksi tulee noin 1v. 9kk. eli juuri sellainen kun ajateltiinkin. Laskettuaika on huhtikuun 25. ja massu näkyy jo :) Viikkoja on nyt siis 12+3.

Joudun vaan nyt tarkkailuun kun Aaronia odottaessa olin niin huonossa kunnossa. Munuaisia kontrolloidaan kuukausittain ja häntäluunmurtuma saattaa vaikuttaa synnytykseen. Jokaisesta pienestä kivusta, oireesta ja tuntemuksesta täytyy mennä heti äitiyspolille ettei mitään kävisi. Häntäluun takia mulle tehdään synnytystapa-arviointi sitten lähempänä laskettua-aikaa. Supistuksia ja selkävaivoja pelkään eniten juuri Aaronin takia ja koitankin välttää kaikenlaista nostelua ja muuta. Onneks Aaron haluaa kävellä itse ja pihallakin kävelee ihan innoissaan niin että harvoin edes suostuu olla sylissä.

Synnytyksen jälkeen joudun luuntiheysmittauksiin koska ei ole ihan normaalia että nuorelle ja pienikokoiselle tulee yllättäen murtumia niinkin pienienergisesti kuin istuen. Fysiatri oli ihan kauhuissaan että miksei murtumaa tutkinut lääkäri määrännyt mua niihin kokeisiin jo silloin. Eli joko mulla on osteoporoosi tai sitten murtuma liittyy mun hypermobiiliin nivelistöön.

Vauva oli kunnossa ja liikkui kovasti :) Lääkäri merkkasi papereihin että suunnitellaan polikliinista synnytystä. Jos siis kaikki menee hyvin, vauva on terve ja minä kunnossa niin päästään jo muutaman tunnin kuluttua synnytyksestä kotiin. Mulla on kumminkin äiti apuna ja varmasti muitakin tuttuja. Aaronillekin olis varmasti mukavempaa että olen kotona vaikka pääasiassa lepäisinkin. Ja suurin syyhän tähän on se osaston toiminta josta kerroin jo aiemmin...en vaan halua mennä sinne pahoittamaan mieltäni ja riitelemään hoitajien kanssa jos siis ei ole pakko! Terveydenhoitaja tätä mahdollisuutta mulle ehdotti ja sanoi että tulee heti seuraavana päivänä sitten kotiin käymään. Tietty jos tuo häntäluu estää alateitse synnyttämisen niin se nyt on varma etten sektion jälkeen kotiin pääse, mutta suunnitellaan kumminkin näin!