Jopas tässä on taas tilanne muuttunut. Oon ollu taas ihan hajalla tuon selän ansiosta kun aina vaan tuntuu koskevan. Neurologin tutkimuksissa kaikki oli ok, joten se siitä. Ei hirveesti huvita enempää ottaa selkoa noiden jalkojen tunnosta kun en niitä piikkejä halua itseeni ja kun ei tuo mua häiritse.

Tiistaina sain Fysiatriltani B-lausunnon; "potilaan työkyky on selvästi alentunut normaaliin lähihoitajan työhön. Kuntoutuksen päälinjana on ammatillinen kuntoutus eli potilaalle tulisi löytää jatkokoulutuksen avulla sellainen fyysisesti kevyt työ, joka olisi vaihteleva-asentoista ja jossa itse voisi määrätä työtahtinsa ja työasentonsa. Potilaan rakennetta ei voida muuksi muuttaa lääkinnällisen kuntoutuksen tai hoidon avulla".

Tässä diagnoosit selän kunnosta (ja jokainenhan ymmärtää eikös joo?): Syndroma hypermobilitas, Rotatioscoliosis levis ja Insufficientia dorsi. Suomeksi siis mulla on lievä kierreskolioosi josta johtuen kumartaessa rintarangan kohdalla ei tapahdu liikettä vaan kaikki liike tapahtuu alaselässä ja enimmäkseen vasemmalla puolella. Lisäksi mulla on hypermobiili nivelistö eli rakenteellinen heikkous rasitusoireille ja -vammoille (mutta sehän mulla oli entuudestaan tiedossa).

Niin nyt on siis se jo aiemmin suunnitelmissa ollut alan vaihto melkeinpä pakollinen. Eipä siinä, nyt tuon lausunnon ansiosta saan kuntoutusrahaa siltä ajalta kun opiskelen uutta ammattia ja se on tyyliin 5 kertaa parempi kun opintotuki kun se määräytyy palkan mukaan(- pakolliset verot toki). Siinäkin mielessä tuo on hyvä että jos jossain vaiheessa ilmottaudun työttömäksi ja mulle tarjotaan esim. sijaisuutta vuodeosastolta ja kieltäydyn työstä koska en halua rasittaa selkääni menetän tuet ja on se 3kk karenssi. Nyt voin hyvillä mielin kieltäytyä koska siitä on lääkärinlausunto.

Niin ja onhan tässä taas viikon aikana muuttunu suunnitelmatkin...VIHDOIN TAJUSIN MIKÄ MUSTA TULEE ISONA 42.gif Ja koska asiat sen suhteen on edenneet jo sen verran vauhdilla niin olen 100% varma että näin on tarkoitettu ja nyt se löytyi. Tosin sen saavuttaminen vaatii paljon enemmän työtä kun pelkästään kouluun hakemisen...